zwanen anna LOGO3

Meditatie in Beweging

 

In de  les Meditatie in Beweging leer je te ontspannen en geef je lichaam en geest de ruimte om tot rust te komen. In het dagelijks leven waarin we steeds drukker en drukker zijn, worden onze hersenen onophoudelijk gebombardeerd met prikkels en krijgen we een steeds grotere behoefte aan ontspanning en rust. Deze les kan hierin veel betekenen.

 

De les is laagdrempelig maar ook uitdagend genoeg voor als je al meer

ervaren bent. Diverse vormen van meditatie komen aan bod van een

loopmeditatie tot een zittende meditatie in een voor jou geschikte

meditatiehouding, dit kan zijn op een kussen, bankje of een stoel.

Met bewustzijnsoefeningen geven we aandacht aan het fysieke lichaam, onze emoties en het denken, om te komen bij de stilte in ons zelf.

 

De oefeningen zijn gebaseerd op de Critical Alignment yoga gecombineerd met Chi Neng Qigong oefeningen. De meditatieve adem en bewegings oefeningen zijn door iedereen zijn uit te voeren. Door de langzame, bewuste uitvoering krijgt men de bijzondere ervaring dat je volledig op gaat in het gevoel van de beweging en spierspanning kan worden losgelaten. Dit heeft een diepgaande uitwerking op lichaam en geest.

 

De Chi Neng Qigong oefeningen worden uitgevoerd met ondersteuning van visualisatie ter verbetering van de energiedoorstroming waardoor emotionele en fysieke blokkades worden afgebroken. Er kan een natuurlijke energie stroming ontstaan die bevorderlijk is voor de gezondheid van het lichaam.

 

Alle gedachten en sensaties laten we tijdens de les aan ons voorbij gaan. We proberen niet te oordelen, conclusies te trekken of over bijzaken na te denken. We accepteren het huidige moment zoals het is. De focus blijft helder, ontspannen en toch alert.

 

 

 

Een heerlijk begin van de week!

Maandag 09.00 – 10.15

 

Tip! Combineer deze les met

de Raja yoga van 10.45!

 

IMG_7316 IMG_7322